Ik heb de vragen voorzien van antwoorden. Verwerk de antwoorden tot een plan van aanpak ### Implementatieplan Formaat 1. **Doelstellingen en Eisen** - Wat is het hoofddoel van de uitrol van deze toestellen? Vervangen van de huidige toestel x voor het nieuwe toestel y. - Welke specifieke functies en technische vereisten zijn nodig voor deze toestellen? 2. **Stakeholders Analyse** - Wie zijn de belangrijkste stakeholders in dit project? Verpleegkundigen en afdeling ICT - Wat zijn de verwachtingen en behoeften van elke stakeholdergroep? Verpleegkundigen verwachten dat het wisselen van de toestellen geen hinder in hun dagelijkse werkzaamheden met zich mee brengt. De ICT afdeling wil een ordelijke uitrol met goede communicatie, zodat er weinig vragen komen vanuit de verpleegkundigen. 3. **Huidige Infrastructuur** - Wat is de huidige stand van zaken met betrekking tot de technologische infrastructuur binnen de organisatie? Verpleegkundigen werken nu met een verouderd toestel type X. De toestellen worden opgeladen via een laadrek. Ook deze moet vervangen worden. De toestellen zijn verbonden met WIFI. - Zijn er bestaande toestellen of systemen die geïntegreerd of vervangen moeten worden? Op het toestel staat een app van een [[Message broker]]. De nieuwe toestellen moeten verbinding kunnen maken met de [[message broker]]. Deze draait op een server in een eigen datacenter. 4. **Planning en Tijdslijn** - Wat zijn de kritieke mijlpalen voor dit project? Deadline is 31 maart 2024 - Wat is de geschatte tijdslijn voor elke fase van de uitrol? Volledige project moet in 2 maanden worden uitgevoerd 5. **Budgettering** - Budget hoeft niet genoemd te worden in het plan van aanpak. - Wat is het geschatte budget voor de gehele uitrol? - Zijn er kosten voor training, onderhoud of andere ondersteunende diensten? 6. **Logistiek en Uitvoering** - Hoe wordt de levering en installatie van de toestellen georganiseerd? De toestellen worden door de producent aan een distributeur geleverd. De distributeur zorgt dat de toestellen geconfigureerd worden volgens de vooraf afgestelde eisen van het ziekenhuis. - Welke logistieke uitdagingen kunnen er ontstaan en hoe kunnen deze worden aangepakt? Er zijn een aantal risico's dat de toestellen te laat worden geleverd. Risico dat het profiel niet goed wordt geconfigureerd en dat er veel vragen over komen vanuit de zorg. 1. **Training en Ondersteuning** - Welk type training is nodig voor de gebruikers van de toestellen? - Er is een e-learning - Hoe wordt technische ondersteuning na de uitrol georganiseerd? - eerste week is er dagelijks een bezoek op de afdeling ter check - daarna gaan vragen via de servicedesk van de IT-afdeling 2. **Risicoanalyse en Beheer** - risico's benoemd bij logistiek - Wat zijn de potentiële risico's van dit project? - Hoe plan je om deze risico's te beheersen of te verminderen? 3. **Communicatieplan** - Hoe en wanneer communiceer je met de betrokkenen over de voortgang van het project? - Ziekenhuis breed aankondiging, mail naar alle gebruikers met uitleg over het toestel, mail naar regie verpleegkundige met info wanneer hun afdeling over gaat. - Zijn er specifieke communicatiestrategieën of -tools die je zult gebruiken? - Mail en intranet 4. **Evaluatie en Feedback** - voor nu even niet relevant - Hoe en wanneer wordt de succes van de uitrol geëvalueerd? - Welke mechanismen zijn er voor feedback en aanpassingen na de uitrol?